پنجره ترمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که "); background-size: 1px 1px; background-position: 0px calc(1em + 1px);">پنجره ترمال بریک چیست و چه تکنولوژی خاصی دارد که این چنین طرفداران زیادی پیدا کرده است؟ پنجره آلومینیومی ترمال بریک یکی ازآخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی و پنجره سازی می باشد. "); background-size: 1px 1px; background-position: 0px calc(1em + 1px);">ویکی پدیا

پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای لایه پلاستیکی بین دو فریم داخلی و خارجی پنجره می باشد که نارسانایی این لایه پلاستیکی مانع تلف شدن انرژی بین دو فریم می شود. این در حالی است که پنجره دو جداره معمولی از جنس آلومینیوم به این صورت نیستند چون آلومینیوم رسانایی بالایی دارد و به همین خاطر باعث اتلاف انرژی می شود. در واقع کلمه ترمال بریک به معنای شکست حرارت می باشد و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای عایق حرارتی می باشد.

یعنی درست است که آلومینیوم رسانای گرماست اما وجود یک لایه ی پلاستیکی نارسانا بین دو فریم آلومینیومی از عبور گرما و انرژی جلوگیری می کند.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک :

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک ، بستگی به اندازه های آن، نوع بازشوهای آن و یراق آلات مصرفی پنجره آلومینیومی ترمال بریک ، می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. برای قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک حتما باید نقشه ی پنجره مورد نیاز، تعداد آن و نوع بازشوی آن هم مشخص شود.

همچنین قیمت آن بر حسب متر مربع محاسبه می شود. قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک معمولا نسبت به پنجره های دو جداره یو پی وی سی و پنجره دو جداره آلومینیومی متفاوت است و به علت عایق بودن آن و مصرف انرژی بسیار خوبی که دارد، معمولا قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک بیشتراز پنجره های دو جداره های دیگر می باشد.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک : درب و پنجره دو جداره ترمال بریک :

با آمدن تکنولوژی های جدید در پنجره های دو جداره با نام پنجره آلومینیومی ترمال بریک علاوه بر ساخت از فلز مرغوبی هم چون آلومینیوم، ایراد رسانایی گرمایی آلومینیوم را هم رفع می کند.

نصب درب و پنجره ترمال بریک از نظر هزینه و اتلاف انرژی بسیار به صرفه تر از پنجره های معمولی دیگر است و این به دلیل جلوگیری از هدررفتن انرژی است. همچنین تنوع رنگی آن از مزایای این پنجره دو جداره آلومینیومی محسوب می شود. از دیگر مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک می توان عایق حرارتی بودن آن،عایق رطوبتی، ضد حریق بودن، سازگار بودن با محیط زیست، سبکی و ایمنی فوق العاده و … نام برد که امروزه به دلیل تنوع رنگی بالا و زیبایی و سبکی آن بین مشتریان رایج شده است. همینطور نکته دیگر این پنجره ها این است که رنگ آن ها با ضربه از بین نمی رود و دوام بالایی دارد.

قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک : فروش پنجره دو جداره ترمال بریک :

پنجره آلومینیومی ترمال بریک از بهترین و با کیفیت ترین نوع پنجره های دو و چند جداره می باشد که به دلیل داشتن مقاومت بسیار بالای فلز آلومینیوم در آن از مقاومت بسیار خوب و قابل قبولی در برابر ضربه، تغییرات آب و هوایی و گذر زمان بر خوردار است . از طرف دیگر به دلیل اینکه مزایای پنجره یو پی وی سی نظیر عدم انتقال حرارت و برودت و گرد و غبار و سر و صدا را نیز با خود همراه دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و فروش پنجره های دو جداره ترمال بریک را بسیار تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک :

پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای پیشینه بالایی در ساختمان ها است . رفته رفته این محصول دچار تغییراتی شده است و تکامل بیشتری یافته است. نسل قدیمی این پنجره های آلومینیومی که با میلگرد به یکدیگر متصل می شوند یا پنجره های کشویی آلومینیومی که به نام اس تی مطرح می باشند.

رفته رفته تمام معایب اینگونه پنجره ها برطرف شده و به نسل پنجره ترمال بریک رسیده است که امروزه یکی از شکیل ترین و مقاوم ترین نوع پنجره هاست.

پنجره ترمال بریک نسبت به نسل های دیگر پنجره آلومینیومی دارای نقاط قوت بسیاری است از جمله عایق بودن آن در برابر حرارت.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک به علت خواص ذاتی خود انتقال دهنده سرما و گرماست اما در پنجره ترمال بریک اینگونه نخواهد بود.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک توسط لایه های پلی آمید که در میان مقطع قرار گرفته اند باعث عدم انتقال سرما و گرما به داخل ساختمان خواهد شد.

در پنجره آلومینیومی ترمال بریک بحث آب بندی و فیتینگ نسبت به نسل های قدیمی مقاوم تر شده است.پنجره آلومینیومی ترمال بریک جدید قابلیت اجرا در انواع طرح ها و رنگ ها و انواع بازشوها را دارد.

موارد یاد شده می تواند عللی برتفاوت قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک با سایر پنجره های آلومینیومی دیگر باشد.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک :

برای محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک باید به موارد زیر را بررسی و محاسبه کرد:

اصلی ترین متریال مورد مصرفی در پنجره ترمال بریک، پروفیل آلومینیومی آن می باشد.

عموماً قیمت آلومینیوم خام که با شیوه اکسترود تبدیل به پروفیل آلومینیومی می شود به علت نوسانات ارزی متغییر بوده و می تواند علت تغییر قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک در مدت زمان می باشد.

همین کیفیت آلومینیومی جهت تولید پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک، بر روی قیمت نهایی پنجره تأثیرگذار خواهد بود.

نوع ، ضخامت و کیفیت لایه پلی آمیدی که در میان پروفیل پنجره ترمال بریک قرار می گیرد تا باعث کاهش اتلاف انرژی گردد.

لاستیک آب بندی : قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک :

کیفیت لاستیک های آب بندی و هوابندی درقیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک متفاوت است .

در پنجره آلومینیومی ترمال بریک می توان از لاستیک های EPDM و PVC استفاده کرد که هر کدام می تواند با توجه به کیفیت و طول عمر قیمت متفاوتی داشته باشد.

قویترین و پایدارترین نوع لاستیک های آب بندی و هوابندی نوع EPDM می باشد که در مدت زمان کیفیت خود را از دست نداده و تازگی و طراوت خود را حفظ می نماید.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک : یراق آلات :

امروزه تنوع زیادی از انواع یراق آلات ودرقیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک وجود دارد.

در پنجره الومینیومی ترمال بریک می توان از انواع یراق آلات آلمان، ترک، چینی و … استفاده کرد.

همچنین از نظر فنی می توان تفاوت فنی زیادی میان مکانیزم یکسان از ۲ برند متفاوت که در بالا اشاره شد باشد.

شیشه دوجداره و تاثیر آن در قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک :

متأسفانه امروزه استفاده از شیشه های دستی، کارگاهی و نیمه صنعتی در کشور ما بسیار زیاد است.

با توجه به عدم آگاهی فنی عموماً شیشه دوجداره کارگاهی یا نیمه صنعتی به عنوان شیشه تمام صنعتی در پنجره ترمال بریک عرضه می گردد.

کیفیت تولید و نصب در پنجره آلومینیومی ترمال بریک :

قاعده بر این است که اگر تولید کننده ای بهترین متریال را در پنجره آلومینیومی ترمال بریک استفاده نماید، اگر تولید و نصب استاندارد و صحیح را اجرا نکند، حتماً کیفیت پنجره آلومینیومی ترمال بریک بسیار تحت الشعاع قرار می گیرند و انتظارات به درستی برآورده نخواهد شد.

کیفیت ماشین آلات، تخصص فنی پرسنل تولید و واحد نصب در کیفیت محصول نهایی پنجره ترمال بریک تأثیرگذار خواهد بود.

کلیه مطالبی که در بالا ایراد شد می تواند در قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک تاثیرگذار باشد.

در بازار امروزی که در کشور ما قیمت می تواند آیتم مهمی در انتخاب پنجره ترمال بریک باشد لازم است این امر با کمی تحقیق صورت پذیرد.

پنجره دو جداره ترمال بریک چیست؟ قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک

درب و پنجره دو جداره ترمال بریک از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم‌سازی دنیا می‌باشد که در آن تعبیه یک عایق EPDM باعث شده است تا ارتباط پروفیل آلومینیومی از سطح بیرونی با درونی قطع گردد. روش مذکور این امکان را به ما می‌دهد که رنگ داخل محل استفاده با رنگ پروفیل سطح بیرونی متفاوت باشد.

قابلیت دیگر این محصول عایق بندی صد در صدی فضای درونی ساختمان است. نکته قابل توجه این است که ترمال بریک در عین زیبایی و ظرافت تمامی قابلیت‌های پنجره‌های یو پی وی سی را نیز دارا می‌باشد.

لازم به ذکر است که پنجره‌ آلومینیومی ترمال بریک در مقابل عناصر جوی مقاوم هستند ولی از آنجایی که آلومینیوم رسانای خوبی می‌باشد، باعث تلف شدن انرژی می‌شود.

برای حل این مسئله محصول جدیدی به نام پنجره آلومینیومی ترمال بریک به دنیا عرضه شده است که در این پنجره‌ها وجود لایه پلاستیکی EPDM بین دو فریم داخلی و خارجی در مقابل انتقال حرارت شکست به وجود می‌آورد. کلمه Thermal Break به عنوان شکست حرارتی معنا می‌شود. این پنجره‌ها عایق حرارتی دارند یعنی از دو فریم داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند که توسط یک عایق پلاستیکی از هم جدا می‌شوند. در گذشته پنجره‌ آلومینیومی ترمال بریک حرارت را بین داخل و خارج خانه منتقل می‌کردند، ولی در پنجره آلومینیومی ترمال بریک به واسطه ترکیب پلی آمید و آلومینیوم در تولید آنها این مشکل رفع شده است.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک :

پنجره یکی ازعوامل مهم اتلاف انرژی در ساختمان هاست ، اتلاف انرژی در پنجره های خوب آلومینیومی بسیار کمتر از پنجره های آهنی است . اما به دلیل ضریب انتقال حرارت بالا در آلومینیوم علاوه بر دوجداره بودن شیشه ها ، دوجداره نموده پروفیل آلومینیومی از طریق تیغه های پلی آمید به هم متصل و با این روش باعث کاهش انتقال حرارت میباشد .

پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارتهای بالا و نیز در برابر مواد شیمیایی ، آب و اشعه حفظ میکند . درب و پنجره های آلومینیومی به دو صورت ساده و ترمال بریک ارائه می شوند. فرآیند استفاده از ترمال بریک، جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس می باشد.

پروفیلهای سیستم ترمال بریک از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله تیغه های پلی آمید به هم متصل می گردند، تشکیل شده اند.

تیغه های پلی آمید مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر می شود.در واقع اطلاق عنوان ترمال بریک با این سیستم به دلیل ایجاد شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت می باشد. بالا بودن استحکام، مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، اشعه UV و طول عمر بالا از مزایای تیغه های پلی آمید می باشد.

به طور خلاصه تمام مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک ومناسب بودن قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک را به صورت زیر میتوان فهرست کرد:

۱-عایق حرارتی

۲-عایق رطوبتی

۳-عایق صوتی

۴-غیر قابل اشتغال

۵-سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت

۶-مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار

۷-مقاوم در برابر فشار باد در عین سبکی

۸-زیبایی فوق العاده، تنوع رنگ زیاد و دلخواه

۹- سبکی فوق العاده

۱۰-ایمن در مقابل سرقت و زلزله

۱۱-مقاوم در برابر تغییر رنگ و شکل به دلیل عوامل محیطی مانند تابش آفتاب، باران، زمان

در پنجره‌های آلومینیومی با تکیه بر چند اتصال رایج به خصوص یراق آلات پیچ و پرچی و همچنین پانچ با استفاده از لقمه‌های توپر آلومینیومی قدرت اتصال به نحوی فوق‌العاده بالاست. یراق‌آلات مستقیماً به فلز آلومینیوم متصل هستند.

رنگهای پودری الکترواستاتیک با تنوع فوق‌العاده بیش از ۲۰۰ رنگ متنوع را در اختیار مصرف‌کنندگان پروفیل آلومینیوم می‌گذارد که در کوره سخت شده و ضد ضربه و ریختگی است. علاوه بر آن تنوع و زیبایی یک سیستم پوشش و رنگ‌ آمیزی دیگر یعنی آنادایز تنها برای پروفیل آلومینیوم قابل انجام است. پروفیل‌های آلومینیوم با رنگ‌های چاپی و سخت‌شدن در کوره دوام و زیبایی دو چندانی دارند.

امروزه استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک به علت شکل پذیری بالا و سبکی متداول شده است چرا که با افزوده شدن تعداد شیشه های موجود، لازم است به طریقی وزن ساختمان را کاهش دهیم و لذا در این مقوله آلومینیوم فلز مناسبی به نظر می رسد. همچنین استفاده از پرده کرکره های عایق در فصول سرد باعث محدودیت در تلفات انرژی بالاخص در هنگام شب خواهد شد.

سیستم پنجره های آلومینیوم با برخورداری از تنوع زیاد در فرم، رنگ و گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع بازشو، نیازهای صنعت ساختمان را برآورده ساخته است.

پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک , در صورت عدم انتخاب صحیح جنس و نوع ، پنجره می تواند از عوامل مهم اتلاف انرژی در ساختمان ها باشد ، اتلاف انرژی در پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک بسیار کمتر از پنجره های آلومینیومی نرمال است. پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک , Thermal break ( با شکست حرارتی ) از انواع پنجره های عایق در برابر حرارت می باشند. به دلیل ضریب انتقال حرارت بالا در آلومینیوم علاوه بر دو جداره بودن شیشه ها، پروفیل آلومینیومی نیز از طریق تیغه های پلی آمید به هم متصل و دو جداره می شوند. این روش باعث عدم انتقال حرارت در پروفیل میشود .پروفیلهای حاصل پروفیلهای ترمال بریک می باشند که از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله تیغه های پلی آمید به هم متصل می گردند، تشکیل شده اند.

سیستم ترمال بریک به دلیل داشتن لاستیک پلی آمید مابین جدار داخلی و خارجی پروفیل که توسط ماشین آلات پانچ میگردد امکان نفوذ گرما، سرما و لرزش را به صفر رسانده و امکان دو رنگ بودن نمای داخلی و خارجی را نیز میسر می نماید. پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارتهای بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه یو وی حفظ می کند. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه های پلی آمید می باشد. تیغه پلی آمید مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر میشود. در واقع اطلاق عنوان ترمال بریک به این سیستم به دلیل ایجاد شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت میباشد.

به طور خلاصه تمام مزایای استفاده از پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک را به صورت زیر میتوان فهرست کرد :

۱- عایق رطوبتی

۲- عایق حرارتی

۳- عایق صوتی

۴- غیر قابل اشتغال

۵- سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت

۶- مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار

۷- مقاوم در برابر فشار باد در عین سبکی

۸- زیبایی فوق العاده، تنوع رنگ زیاد و دلخواه

۹- سبکی فوق العاده

۱۰- ایمن در مقابل سرقت و زلزله

۱۱- مقاوم در برابر تغییر رنگ و شکل به دلیل عوامل محیطی مانند تابش آفتاب، باران، زمان

نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک، جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس می باشد. در صورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها ۳۸% کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و ۳۲% کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما، ۲۸% کاهش مصرف سوخت، ۲۰% کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه تاسیسات و همچنین به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری میشود.

در پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک با تکیه بر چند اتصال رایج به خصوص یراق آلات پیچ و پرچی و همچنین پانچ با استفاده از لقمه‌های توپر آلومینیومی قدرت اتصال به نحوی فوق‌العاده بالاست. یراق‌آلات مستقیماً به فلز آلومینیوم متصل هستند.

رنگهای پودری الکترواستاتیک با تنوع فوق‌العاده بیش از ۲۵۰ رنگ متنوع را در اختیار مصرف‌کنندگان پروفیل آلومینیوم می‌گذارد که در کوره سخت شده و ضد ضربه و ریختگی است. علاوه بر آن تنوع و زیبایی یک سیستم پوشش و رنگ‌ آمیزی دیگر یعنی آنادایز تنها برای پروفیل آلومینیوم قابل انجام است. پروفیل‌های آلومینیوم با رنگ‌های چاپی و سخت‌شدن در کوره دوام و زیبایی دو چندانی دارند.

امروزه استفاده از فریم های آلومینیومی به علت شکل پذیری بالا و سبکی متداول شده است چرا که با افزوده شدن تعداد شیشه های موجود، لازم است به طریقی وزن ساختمان را کاهش دهیم و لذا در این مقوله آلومینیوم فلز مناسبی به نظر می رسد. همچنین استفاده از پرده کرکره های عایق در فصول سرد باعث محدودیت در تلفات انرژی بالاخص در هنگام شب خواهد شد.

علاوه بر آن تنوع و زیبایی یک سیستم پوشش و رنگ آمیزی یعنی آنادایز تنها در آلومینیوم قابل استحصال است.

سیستم پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک با برخورداری از تنوع زیاد در فرم، رنگ و گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع بازشو، نیازهای صنعت ساختمان را برآورده ساخته است.

بررسی قیمت پنجره آلومینیومی به دلیل اهمیت و همچنین تقاضای بالایی که دارد در این پست توسط کارشناسان فروش پارسه برای شما در نظر گرفته شده است در این پست آموزشی به صورت کامل در مورد نحوه ی محاسبه قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی و همچنین پنجره آلومینیومی ترمال بریک صحبت خواهیم کرد

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک

قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی و قیمت پنجره دوجداره ترمال بریک هر دو تحت شرایط یکسری از فاکتورها می باشند از مهمترین عواملی که می تواند قیمت این دو نوع از پنجره را تحت تاثیر قرار دهند می تواند موارد زیر باشد

*قیمت پنجره آلومینیومی دوجداره بر حسب متر مربع می باشد

  1. عرض و ارتفاع پنجره
  2. نوع پنجره دوجداره آلومینیومی (لولایی ، کشویی ، ثابت و….)
  3. نوع یراق (یراق تک حالته ، یراق دو حالته)
  4. کشور تولید کننده یراق(ترک و آلمانی)

پنجره آلومینیومی برای رسیدن به نسل جدید و باکیفیت خود نسل های زیادی را پشت سرگذاشته است در ابتدا از پنجره آلومینیومی استفاده می شد که با استفاده از میلگرد هایی به هم متصل می شد این پنجره های با آمدن پنجره دوجداره یو پی وی سی کارایی خود را از دست دادن چرا که قابلیت دوجداره شدن را نداشتند در نسل پنجره st سرکار آمد این پنجر های نوع مناسبی از درب و پنجره آلومینیومی بودن اما باز هم دارای معایبی بودن چرا که دوجداره می شدند اما عملکرد مناسبی نداشتند چرا که آلومینیومی به طور کلی دارای یک نقص بسیار جدی بود و آن این بود هوای فضای داخل را با هوای فضای خارج یکسان و انتقال می داد

یک دوره زمانی از درب و پنجره آلومینیومی به دلیل همین معایب کمتر استفاده می شد اما نسل جدید از پنجره آلومینیومی دوجداره با نام پنجره آلومینیومی ترمال بریک سرکار آمد

پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک چیست

پنجره ترمال بریک یک نقص بسیار جدی پنجره آلومینیومی را از میان برداشت آن نقص با اضافه شدن یک دیوراه بین دو فضای داخلی و خارجی پنجره آلومینیومی به نام پلی امید رفع شد دیواره اضافه شدن از جنس پلی امید این خاصیت را دارد که به طور جدی وضعیت پنجره آلومینیومی را از لحاظ عایق بودن در برابر سرما و گرما بالا ببرد

مزیت پنجره آلومینیومی ترمال بریک

  • غیر قابل اشتعال
  • تنوع رنگی بالا و کیفیت رنگ بالا
  • قابلیت نصب شیشه یک و دو و سه جداره
  • عایق صوتی و حرارتی مناسب
  • وزن سبک
  • عمر بالا
  • نیاز کم به تعمیر و نگهداری
  • تنوع مدلی مختلف (کشویی ، لولایی ، فولکس واگنی ، ثابت ، سایبانی و…)
  • و…

گروه پارسه به عنوان یکی از گروه های باتجربه در زمینه نصب درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک می باشد اگر نیازمند نصب این گونه از پنجره می باشید می توانید با شمار های مندرج در وب سایت در روزهای غیر تعطیل و ساعات اداری با ما در تماس باشید تا همکاران ما به صورت کامل شما را در جریان اطلاعات کامل این نوع از پنجره های قرار دهند

همچنین لازم به ذکر می باشد شما می توانید درخواست نصب درب و پنجره آلومینیومی خود را در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری با استفاده از فرم تماس با ما برای ما ارسال نمایید تا کارشناسان این مجموعه پاسخ شما را به صورت کامل ارائه دهند

یکی دیگر از محصولات شرکت فاراد پنجره علاوه بر تولید پنجره دوجداره upvc ، تولید پنجره دوجداره آلومینیومی استاندارد و یا همان پنجره ترمال بریک می باشد.
آلومینیوم مورد استفاده آلومینیوم استاندارد (۶۳-۶۰)با قالب اختصاصی شرکت با طرح lorenzo اینالیا و saray ترکیه می باشد. پلی آمید مورد استفاده با توجه به سایز مقاطع ۱۴.۸ و ۲۴ میلی متر و تولید ایتالیا می باشد. سختی پروفیل های آلومینومی مصرفی ۱۱ الی ۱۴ راکول می باشد.

ظرفیت تولید شرکت روزانه ۱۰۰ قطعه پنجره می باشد. لاستیک های آب بندی همگی از نوع epdm با ضحامت های استاندارد می باشد. کلیه یراق الات مصرفی roto ساخت کشور آلمان می باشد. سیستم های آلومینیومی در دو توع پنجره ترمال بریک و نانترمال قایل تولید می باشند که در سیستم نانترمال اثری از پلی آمید دیده نمی شود. در واقع پنجره عایق نمی باشد.

در این نوشته سعی بر این است که به بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک بپردازیم:

یک پنجره آلومینیومی ترمال بریک تشکیل شده است از :

۱- پروفیل آلومینیوم آنادایز شده یا دکوراتیو و یا رنگ پودری شده.

۲- یراق آلات و متعلقات آن

۳- پلی آمید جهت ترمال بریک کردن پروفیل آلومینیوم

۴- لاستیک های epdm جهت آب بندی و هوابندی

۵- شیشه دوجداره. پس جهت محاسبه قیمت یک پنجره آلومینوم باید هزینه تمام قسمت ها جداگانه محاسبه و بعلاوه عدد مریوط به هزینه تولید گردد.

هزینه مربوط به پروفیل آلومینوم:

هزینه پروفیل آلومینوم بر مبنای وزن محاسبه می گردد. ایی پروفیل می تواند با پلی آمید باشد و یا پلی آمید بصورت جداگانه محاسبه گردد ولی عمدتا عنوان می شود که پروفیل آلومینوم ترمال بریک با پلی آمید ۱۴ مثلا هر کیلو x تومان. قابل ذکر است که جهت محاسبه قیمت پروفیل مصرفی یک پنجره آلومینوم ترمال بریک باید تعداد شاخه مصرفی را محاسبه کرد یعنی پرت و یا همان ضایعات را هم در نظر گرفت. پروفیل آلومینوم ترمال بریک آنادایز شده هر کیلو یک قیمت دارد و پروفیل آلومینوم ترمال بریک شده رنگ پودری الکترو استاتیک و یا دکورال نیز یک قیمت دارد پس باید در نظر گرفت که قیمت یک کیلو گرم آنها با هم متفاوت است. به این صورت می توان قیمت پروفیل مصرفی جهت تولید یک پنجره آلومینومی ترمال بریک را محاسبه کرد.

هزینه مربوط به یراق آلات: قیمت یراق الات در پنجره ترمال بریک آلومینومی بر اساس ارتفاع ، عرض و وزن لنگه بازشو متفاوت می باشد. با مشخص شدن عرض و ارتفاع و وزن لنگه بازشو می توان از نطر فنی یراق مناسب را جهت آن پنجره در نظر گرفت. یراق آلات در ۲ مدل آلمان و ترک موجود می باشد. پیشتهاد می شود قیل از انتخاب یراق حتما محاسبات مربوط به وزن لنگه انجام شده باشد.

هزینه مربوط به پلی آمید:

هزینه مربوط به پلی آمید را هم می توان جداگانه محاسبه کرد و هم می توان در هر کیلو گرم پروفیل آلومینوم در قسمت مربوط به محاسبه هزینه پروفیل آلومینوم محاسبه کرد. بسته به نوع و ضخامت پلی امید، قیمت آن متفاوت می باشد. پلی آمید نقش اساسی و اصلی را در عایق کردن پنجره ترمال بریک آلومینومی دارا می باشد. در واقع پلی آمید ارتباط رسانایی چدار خارچی فریم آلومینیوم پنجره را با جدار داخل قطع می کند.تیغه پلی آمید توسط ماشین آلات مخصوص در بین پروفیل آلومینوم دوخته می شود. قیمت پلی آمید بر اساس ضخامت و نوع آن متفاوت می باشد که بر اساس واحد کیلوگرم محاسبه می گردد. هر چقد ضخامت تیغه پلی آمید بیشتر باشد پنجره آلومینومی ترمال بریک عملکرد حرارتی بهتری از خود نشان خواهد داد و عایق تر است.

هزینه مربوط به لاستیک های epdm جهت آب بندی و هوابندی:

لاستیک های آب بندی و هوابندی در پنجره آلومینیومی ترمال بریک عملکردی همانند لاستیک های درب یحچال را دارند همانطور که اگر لاستیک درب یخچال عملکرد خوبی نداشته باشد و باعث هدر رفتن سرما و نفوظ گرما می شود ، در پنجره آلومینومی ترمال بریک هم بدین صورت است که اگر لاستیک های نصب شده روی لنگه و فریم از نوع مرغوب و epdm نباشند پنجره آلومینومی ترمال بریک در هنگام بسته بودن عملکرد عایقی را از خود نشان نمی دهد و سوز و سرما و گرد و غبار از درز های بین بازشو و فریم به داخل نقوذ می کند. بهتر است لاستیک فقط از حنس epdm باشد و لاستیک باشد نه pvc فقط در همین صورت است که در برابر تغیرات دما در سرما و گرما مقاوم خواهد ماند و تکه تکه نخواهد شد. هزینه لاستیک نیز بر اساس واحد وزن محاسبه می گردد.

هزینه مربوط به شیشه دوجداره:

یکی دیگر از هزینه ها اصلی و عوامل تاثیرگذار بر قیمت پنجره ترمال بریک هزینه مربوط به شیشه دوجداره صنعتی می باشد که بصورت متر مربع می باشد. قیمت شیشه دوجداره با توچه به نوع شیشه و ضخامت لایه داخلی و خارجی و تولید صنعتی و غیر صنعتی و از همه مهمتر نوع چسب اولیه و ثانویه آب بندی ، متفاوت می باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که جهت پنجره آلومینوم ترمال بریک که هزینه های زیادی بر روی آن انجام شده است که عایق حرارات و صدا گردد، حتما حتما از شیشه دوچداره صنعتی بهمراه تزریق استاندارد گاز آرگون استفاده شود. با توجه به اینکه شیشه ۸۰ درصد یک پنجره را تشکیل می دهد لذا در انتخاب نوع عایق آن باید دفت فراوان به خرج داد.

با توجه به موارد یاد شده به راحتی می توان قیمت یک پنجره ترمال بریک را با ابعاد مشخص محاسبه کرد. مهمترین عامل تاثیر کذار بر روی قیمت پنجره آلومینومی ترمال بریک وزن آلومینوم مصرفی با نوع رنگ خاص و قیمت یراق الات مورد استفاده م باشد. قایل ذکر است که جهت سهولت و درک بهتر مشتری جهت تخمین و برآورد هزینه ، قیمت محاسبه شده تقسیم بر متراژ شده و قیمت بر اساس هر متر مربع در پیش فاکتور اعلام می گردد.

به موارد فوق هزینه تولید و نصب نیز باید اضافه گردد. هزینه تولید بر اساس هر کیلو گرم پروفیل آلومینوم مصرفی محاسبه می گردد و هزینه نصب نیز بر اساس هر متربع پنجره محاسبه می شود.

"); background-size: 1px 1px; background-position: 0px calc(1em + 1px);">طهران وین

"); background-size: 1px 1px; background-position: 0px calc(1em + 1px);">گروه مهندسی آسمان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد